Vi letar alltid efter nya sätt att spara tid och göra saker på enklare sätt. Och med nyhetsbrev finns det ett smart sätt att göra just det. Med marketing automation kan du bli med tidseffektiv och planerande med dina nyhetsbrevutskick. I den här artikeln tar vi upp hur du kan bli mer effektiv med din e-postmarknadsföring.
Använd marketing automation
Det finns helt klart många olika fördelar. Framförallt så sparar det tid, gör att du kan strukturera upp din marknadsföring och planera framåt. Du kan schemalägga utskick och skapa triggers som skickar iväg e-post när en kund har exempelvis klickat på något på din hemsida. Med marketing automation kan du hela tiden ligga före och arbeta organiserat och produktivt med din e-postmarknadsföring.
Vikten av en plattform
Att använda sig av en plattform gör väsentlig skillnad. Du får allt du behöver på ett ställe och har en smidig överblick över allt med din e-postmarknadsföring. Genom en plattform kan du få funktionen med marketing automation och mycket mer.
Plattformen Paloma är ett bra exempel. Med smarta verktyg och funktioner helt anpassade efter att effektivisera nyhetsbrev blir det hela ordentligt mycket enklare. Att arbeta med nyhetsbrev blir även roligare när du har en användarvänlig plattform att jobba i.
Upplägg och design av nyhetsbrev
Tänk ut hur du vill ha det ordentligt. Anpassa design och innehåll efter din målgrupp och försök möta deras behov. När dina nyhetsbrev fångar deras intresse och ger de något av värde, kommer de sannolikt forsätta att prenumerera på dina nyhetsbrev. Det är alltså viktigt att dina nyhetsbrev har fokus på att vara till nytta för sina läsare, så att det inte bara är reklam. Då kommer de troligen inte vara särskilt effektiva.
Nyhetsbrev är ett smart sätt att marknadsföra på idag, men det blir ännu bättre när du lägger upp det på ett uttänkt sätt och använder dig av marketing automation.